فرمانده سپاه شهرستان ایذه اقدامات حوزه سازندگی را تشریح کرد

فرمانده سپاه شهرستان ایذه اقدامات حوزه های مختلف سازندگی این ناحیه را به مناسبت هفته بسیج سازندگی تشریح کرد.

به گزارش ایذه نامه؛ سرهنگ اکبر میرنام فرمانده سپاه شهرستان ایذه به مناسبت هفته بسیج سازندگی اقدامات و برنامه های صورت گرفته در این حوزه را تشریخ کرد.

وی افزود: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ یادآور یکی از تدابیر تاریخی، آینده‌ ساز و دوراندیشانه امام خامنه ای (مدظله العالی) بوده که بر تارک آن نام بسیج و بسیج سازندگی درخشنده و الهام‌بخش است.

میرنام بیان کرد: تشکیل سازمان بسیج سازندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جلوه‌های الطاف الهی و برکات انقلاب اسلامی است که به‌عنوان نماد حرکت جهادی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم در مقاطع حساس و مهم کشور است.

فرمانده سپاه شهرستان ایذه تصریح کرد: بسیج سازندگی در دوران خدمت خود توانسته با نگاه به داخل و توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور و با فرهنگ و تفکر بسیجی و عمل به منویات فرماندهی معظم کل قوا در جهت تحقق آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی همچون محرومیت زدایی و کمک به مستضعفین گام ‌های بزرگ و پر افتخاری را بردارد.

وی گفت: بسیج سازندگی تبلور جوهره حرکت انقلاب اسلامی جوانان ایران اسلامی است و توانسته با تفکر جهادی در عرصه های مورد نیاز و حساس انقلاب اسلامی همچون زدودن چهره محرومیت از مناطق محروم کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

میرنام تشریح کرد: ناحیه مقاومت بسیج سپاه ایذه در راستای اجرای این اهداف و منویات مقدس مقام عظمای ولایت اقدام به راه اندازی گروه های جهادی در مناطق محروم و روستاهای شهرستان کرده است.

وی با اشاره به یجاد و حمایت از ۱۰۰  فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات کم بهره با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان ادامه داد: ساخت ۸ واحد مسکن مدد جویی باهمکاری کمیته امداد؛ ساخت ۲۵ چشمه حمام و سرویس بهداشتی در روستا ها و مناطق محروم شهرستان، احداث و افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای سرقلعه در بخش سوسن از جمله اقدامات این حوزه بوده است.

میرنام اضافه کرد: تهیه و توزیع  ۲۰۰۰ بسته کمک های معیشتی در بین خانواده های نیازمند و بی بضاعت شهرو روستاهای محروم شهرستان، تهیه و توزیع ۴۸ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد، تهیه و توزیع بیش از ۱۵۰۰ بسته لوازم التحریر، تهیه و توزیع ۷۵ دستگاه کولر گازی با همکاری کمیته امداد شهرستان، تهیه واهدا بیش از ۵۰۰ دست لباس . کیف و کفش بین نیازمندان و رنگ آمیزی و تعمیرات بیش از ۲۰ مدرسه محروم از جمله اقدامات انجام شده در حوزه محرومیت زدایی در مدارس و بین نیازمندان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خدمت رسانی به مناطق محروم گفت: مرمت و بازسازی خانه های فرسوده به تعداد ۲۰ واحد در قالب گروهای جهادی عمرانی، انجام ۲ هزار متر مربع ایزوگام منازل محروم، پخت بیش از ۵۰ هزار پرس غذا و توزیع بین نیازمندان بمناسبت های موالید و شهادتها، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم از اقدامات حوزه فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی انجام شده افزود: برگزاری ایستگاه های صلواتی گروه‌های جهادی با موضوعات فرهنگی،عفاف و حجاب در سطح شهرستان، همکاری گروه های جهادی با شبکه دامپزشکی جهت توزیع واکسن مبارزه با بیماری های دام و طیور در بین دامداران شهرستان، کاشت 150 هزار اصل درخت با همکاری اداره منابع طبیعی، سرکشی  و دلجویی از خانواده معظم و معزز شهداء توسط گروه های جهادی که در سال گذشته توسط بسیج سازندگی شهرستان ایذه انجام گرفته اند.

فرمانده سپاه شهرستان ایذه در پایان بیان کرد: اینجانب به همین مناسبت از تلاش‌های همه ی جهادگران بسیجی و مخلص و ولایتمدار، و همه فعالین بسیج سازندگی ، بخصوص جهادگران شهرستان ایذه که در عرصه های مختلف فعالیت جهادی داشته اند و زحمات فراوانی را انجام داده اند، همچنین از کلیه خیرین شهرستان و استان  ،دستگاههای اداری شهرستان و سازمان بسبج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان که همکاری و مساعدت نمودند تقدیر و تشکر می نمایم.

انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *